Hotelowe pakiety wypoczynkowe: propozycje ofertowe

Prowadzenie działań marketingowych w branży hotelarskiej nie jest łatwe: konkurencja jest olbrzymia, zaś goście mają coraz większą świadomość, potrzeby i wymagania. Dlatego chętniej wybierają hotele mające bogatą ofertę oraz elastyczne podejście do klienta. Jedną z metod na promocję placówki jest sprzedaż pobytów w formie pakietów wypoczynkowych. Przyjrzyjmy się im dziś bliżej.

Pakiety wypoczynkowe – jak działają?

Pakiet wypoczynkowy jest ofertą sprofilowaną pod względem określonej grupy gości, skupioną wokół danej tematyki, usługi lub zorientowaną na święto okolicznościowe, dni wolne od pracy itp.

„Dzięki takiemu podejściu oferta wypoczynku może trafić do najbardziej zainteresowanych nią osób, co przekłada się na większe prawdopodobieństwo kupna pobytu i jednocześnie – satysfakcję gości z udanego pobytu – informuje nas ekspert z Hotelu Amber w Gdańsku. Oferta pakietu wypoczynkowego jest także atrakcyjna, bo grupuje kilka usług jednocześnie. Koszt ich wykupienia osobno przewyższa koszt danego pakietu, ewentualnie niektóre usługi dostępne są wyłącznie w ramach pobytu all inclusive lub innego o charakterze ekskluzywnym” – dodaje ekspert.

Czego oczekiwać po pakietach pobytowych?

Zakres ofertowy pakietów może być bardzo szeroki, bowiem każda placówka stara się czymś wyróżnić spośród konkurencji. Wiele w tej dziedzinie zależy od kreatywności i pomysłowości hotelarzy, dostępnej na miejscu i w okolicy infrastruktury, ukształtowania terenu czy nawiązanych kontaktów z lokalnymi firmami zapewniającymi dodatkowe usługi i atrakcje. Pakiety mogą więc być skierowane do rodzin z dziećmi, spotkamy pakiety wyłącznie dla pań, propozycje dla zakochanych, nowożeńców, biznesmenów, ponadto pakiety firmowe, konferencyjne, związane z pobytem na ferie, wakacje, w długie weekendy itd. Każdy z nich zawierać może różne typy usług i aktywności. Przykładowo, pakiet kobiecy może obejmować kilkudniowy pobyt powiązany z zabiegami relaksacyjnymi, upiększającymi czy poprawiającymi zdrowie, pakiet dla biznesu – wynajem sali konferencyjnej, zajęcia integracyjne i team building oraz relaks po intensywnym dniu szkoleń w strefie wellness SPA. Popularność pakietów wypoczynkowych rośnie, bo goście oczekują konkretnego typu atrakcji/rozrywek i kompleksowej obsługi, a jednocześnie hotelarze starają się dotrzeć do coraz szerszej grupy odbiorców i zachęcić ich do wykupienia innych niż tylko miejsce noclegowe usług. Tworzy to ciekawą sytuację na rynku hotelarskim, z której dobrodziejstwa korzystają obie strony.

Posted in Aktualności.